Friday 31 August 2012

new journey part 1


Bismillahirrahmnirrahim
Assalamualaikum dan salam satu blogger

Huhay! New journey gonna start tomorrow.. malam tadi bertolak pukul 9 malam ke Kelantan.. 10 hours dalam kereta~ pergh rasa nak tercabut pinggang.. tapi lagi kesian ayah.. drive 10 hours non stop.. makcik ikut tapi nak bawak takut sebab jalan nak Kelantan ni bukan jalan higway.. takut salah jalan pulak..  aku? Tak reti bawak kereta and xde lesen.. huhay!.. Alhamdulillah lebih kurang pukul 8 pagi kami selamat tiba di kota bharu Kelantan.. aim utama pasar siti khadijah..selalu tgk dalam tv je pasar ni tapi kali nih real seyh! Haha excited at first but bila dah masuk dalam pasar tu.. ha biasa je kott.. hehe sapa dah pernah pergi tahulah apa yang aku maksud kan..lala~ bila dah park and lock stereng kereta tiba2 ayah cakap kunci lock stereng tuh tak bawak.. erh! Faham tak apa yang aku cuba sampaikan ni? Haha apa lagi semua kelam kabut..aku n makcik aku pergilah mencari bengkel mana yang ada.. tapi orang situ cakap kat Kelantan ni hari jumaat banyak kedai tak bukak! Kami balik semula pasar tu dengan hampa.. ayah ajak pergi beli makanan n cuci2 mata dulu kat situ.. lepas 2 jam berjalan kat dalam pasar tu pergi balik kereta tu then ayah amik besi hentak kat lock stereng..alhamdulillah terbukak! Misi seterusnya adalah mencari homestay yang kami dah tempah..huhay! payah betul nak cari homestay ni .. Tanya orang dah, tgk google map pun dah.. tak jumpa gak..last2 pergi balai polis mintak tunjuk jalan.. dan akhirnya sampai.. Alhamdulillah again! Rumah die sgt best, besar, and lengkap.. hurm tu je kott boleh cerita.. nanti aku cerita lagi misi seterusnya untuk next post.. have a nice day XD

No comments:

Post a Comment