Thursday 2 August 2012

back to memory


Assalamualaikum dan salam satu blogger

erh.. tetiba nak buat post pasal PASUM yang dah pun tiga bulan aku tinggalkan..rindu? hurm rindu jugaklah.. lagi2 tyme bulan puasa mcm nih.. teringat kat bilik B336 yang memang tak pernah sunyi kott.. penghuni sebenar sepatutnya dua org je..tapi asal malam menjelang je penghuni die membiak.. ==” jadi lima ke tujuh orang..haha
aku, aiman Jiji, akhi Rashid, zelous Zul, saiful Saif, luqman Lu and faid!
walopun kami berpuasa bersama sekali je tapi benda nilah yang aku akan ingat..sampai bila2..
masa first day puasa semangat bangun sahur! Siap buat air teh lagi satu jug..last2 aku jugak yang minum sorang..bila tyme berbuka berkumpul dulu kat bilik B336 barulah ramai2 turun pergi cafĂ© beli makanan.. dalam lif kalau xde orang lain buat mcm lift uh kami punya.. hurrm  oh ya! Terawih malam first.. dah semangat siap2 nak pergi terawih, last2 tengok erh surau dah sesak dah.. ending die terawih dalam bilik je.. bertiga tyme tu..aku,aiman,rashid..nak solat sekali bertiga, ha amik kau sampai keluar balkoni gak lah.. haha
still ingat lagi pergi bazaar kerinchi tuh..sesak2 naik bas..dah dalam bas sesak .jalan pun sesak gak.. memang menguji kesabaran betul time tuh..balik bazaar terkocoh2 sebb dah azan tyme tuh..
hurm apa lagi.. ha kalau tyme buka ade je air yang tumpah.. tumpah kat carpet pak JIJI.. kenalah jemur carpet tuh..nanti bila dah kering bawak masuk,petang nak buka ade lagi air tumpah.. *ni memang tak nak bagi guna carpet lah ni*.. haha
lagi lagi kalau kami rasa malas nak bangun sahur pagi tu.. kol 12 lebih kol McDelivery! Oh yeah! Aku biasa order bubur ayam.. Rashid n aiman burger..
memang seronok gila puasa diorang nih! Lagi2 minggu akhir puasa.. diorang semua layan aku mcm raja gak lah tyme uh.. haha (demam denggi masa tu) thankz gila kat diorg sebb layan aku..belikan mknn tuk aku walopun aku tak makan sikit pun..haha 





Erm klah tu je nak share kali nih.. thankz sebb baca XD

No comments:

Post a Comment